a1073633711_10

Baden-Baden concert review @ Medika, Zagreb

Posted on 13/10/2014 by Ervin Felić

Otprilike jednom mjesečno srdito dižem šaku i upirem oči prema noćnom nebu i kunem se pred svim svecima i praznim bocama Karlovačkog da nogom više neću kročiti u Mediku, nakon što me oderu upadom od minimalno 30 kn za poluprazne floorove, razvodnjene medice, poplavljene zahode, i razglas koji te zna natjerati da stisneš čeljust i gledaš na jedno oko kao kad si suvozač na autocesti nekome koga si malo prije gledao kako ispija treći pelin uz kavu na Tiffonu. Također jednom mjesečno istom nogom gazim ovo svoje obećanje i pokunjeno se vraćam na šank skvota koji neobjašnjivo naplaćuje pive više od cijele Tkalče.

Party zbog kojeg sam ovaj mjesec odlučio pojesti svoje riječi zbio se u petak, 10.10., pod imenom Disgusting Rock 2. Nije mi ni bilo žao, pravo budi rečeno, vratiti se u Mediku jer sam išao slušati Baden-Baden, bend koji predvodi zagrebačku demo scenu, i dobrodošao je gost svake žurke, iako stoji na jednom EP-u i listi od 5 pjesama već predugo. Ovaj sam put čak i bio na popisu pa sam odlučio biti toliko dekadentan da nisam ni otišao čuti Gods of Chaos i Jaded, već leđero nagnuti još koje Nikšićko u Krivom pa doći na ono što me zapravo zanima.

IMG_0224

Baden-Baden sam prvi put čuo prošle godine u ovo vrijeme u Malom pogonu Tvornice i pao ko’ kruška na energiju i zvuk koji nude. Zapravo je interesantno bilo gledati ovu gažu iz te perspektive, iliti, vidjeti kako se bend promijeni u razmaku od godine dana. Ta prva gaža me oduševila jer su ponudili dosta svjež zvuk i nešto novo, a nastup je bio usijan, od konstantne interakcije s publikom Hrvoja Malića, frontmena benda, do Palinićevog krznenog kaputa na bubnjevima. Bend je ovaj put nastupao u malo drugačijem sastavu, s novim bubnjarom i Tomom Palinićem na klavijaturama. Novi bubnjar se malo još uigrava i perkusije definitivno nisu na razini na kojoj su bile, ali dionice s klavijaturama su pridonijele malo mekšem zvuku, što mi se jako svidjelo. Konačno smo dočekali i novi materijal, čak i pjesmu na hrvatskom, no favoriti publike i dalje ostaju „It’s You“ i „Honigmund“. Ekipa na gaži je bila skoro identična kao na prvoj i svakoj koju sam vidio nakon te, ali možda malo prorijeđena. No to nije čudno budući da cijela underground scena u nas doista i jest jedna ekipa pa svaka gaža izgleda kao da si kod nekog doma i znaš otprilike koje face ćeš vidjeti. Najveća razlika se vidjela u Malićevom umornom nastupu. Jednostavno nije bilo te karizme koju je donosio na nastupe prije. Nije bilo entuzijazma u inicijalnom „jaaa!“ iz „Honigmunda“, „hey“ koji baci u publiku kad sviraju „Overdue“ nije se baš vraćao kao prije, a šetnja publikom je bila obavljena tek toliko. Uspio je, doduše, animirati onog rasturenog lika koji si je odspavao na početku pozornice između bendova.

Kad je Baden-Baden u pitanju, odgovor na pitanje kako se bend promijeni u razmaku od godine dana glasi, i ne baš puno. Ostaju vrlo kvalitetan dio zagrebačke demo scene, ali im nastup postaje malo repetitivan i volio bih da postanu malo odvažniji. Pa evo opet: nikad više u Mediku. Osim ako sviraju Badeni.

IMG_0255