If you can read this, your browser does not support the HTML5 Canvas.




Share selection:

Cut Chemist [INTERVIEW] Renegades Of Rhythm

Posted on 29/01/2015 by Rhymez Essential

Kultni Cut Chemist u Tvornici kulture 9. veljače zajedno s DJ Shadowom zaustavlja se u sklopu velike “Renegades Of Rhythm” turneje na kojoj će ova dva turntablist čarobnjaka na čak šest gramofona predstaviti naslijeđe velikog Afrike Bambaate, jedne od najvažnijih persona hip hopa. Kao predgrupa nastupit će DJ-i Phat Phillie i Cesar, a uoči ovog, prema svemu sudeći, mega spektakla Cut Chemist nam je putem Skypea odgovorio na neka pitanja vezana uz povijest i budućnost hip hopa, otkrio nam hoće li ikada izdati svoj drugi solo album te s nama podijelio svoje impresije o suradnji sa sjajnom bubnjarom Deantoniem Parksom. Dodajmo ovome kako je njihov nastup u Tvornici kulture prvo gostovanje ovih kultnih glazbenika u Hrvatskoj pa samim time ovaj događaj nikako ne biste trebali propustiti!

ZA INTERVIEW SU (SU)ODGOVORNI: IVAN BRKIĆ I TENA ŠKILJEVIĆ
U vašoj kolekciji od 30000+ ploča koja je najizlizanija?

Vjerojato jedna od ploča sa semplovima koju i koristim samo za scratchanje. Sjećate se kada su Qbert i ostali izbacivali samo takve ploče? Zapravo su te ploče DJ alat za scratchanje – nešto kao kompilacija različitih šumova, zvukova, beatova i sitnica za DJ rutine. Upravo zato je i najizlizanija – jer je napravljena isključivo za scratching.

Mislite li da geografska lokacija igra važnu ulogu u životu DJ-a? Je li, primjerice, lakše biti turntablist u SAD-u nego što je to u Mađarskoj ili Hrvatskoj…

Mislim da je sada stvar sve manje i manje u lokaciji s obzirom na to da smo, zahvaljujući tehnologiji, postali globalno selo. Ipak, u vrijeme kada sam ja odrastao bilo je lakše jer je u to doba dosta djece radilo isto ono što i ja – dakle, bavilo se turntablismom i živilo hip hop.

Kakav je vaš pristup produciranju i radu na nekoj pjesmi? Siguran sam da sve počinje sa gramofonima, ali što dolazi nakon toga?

Nakon toga slijedi software, synthovi, zvukovi, sampleovi. Eventualno pokušam odsvirati neki instrument. Možda i nađem nekog vokala pa onda krenem sa samim raspisivanjem i produkcijom.

Najdraži software za produkciju glazbe…?

Koristim puno ProTools-a i Ableton-a.

Prvi i zadnji Cut Chemist studijski solo album ‘The Audience’s Listening’ izašao je sad već davne 2006. godine. Možemo li u skorije vrijeme očekivati i drugi?

Da! Upravo radim na njemu. Imam nekoliko radnih naziva za album, ali ništa što bih za sada mogao javno podijeliti.

Recite mi nešto više o stvarima koje volite sampleirati… Neke rijetke dragulje za koje nitko nikad nije čuo, a koje vi koristite u velikoj mjeri.

Upravo sam izdao kompilaciju sa stvarima koje zaista jako volim sampleirati. Radi se o francuskom novom valu. Većinom su to stvari koje su 80ih bile izdane na audio kazetama. Pomalo je mračno i potpuno drugačije od onoga po čemu me ljudi poznaju, a to su većinom brazilski i afrički zvukovi.

Kad smo već kod Brazila… u kojoj je mjeri ta glazba utjecala na vaš stil?

U Brazil sam otišao 2002. godine i baš tamo dosta naučio o glazbi. Uživao sam slušajući njihovu glazbu – i to ne samo zato jer sam bio tamo nego i zato jer sam tada svirao s bendom Ozomatli. Svirali su brazilske ritmove u kombinaciji s ostalim ritmovima iz cijelog svijeta. Bilo je zabavno otići tamo, vratiti se i pokušati cijelo to iskustvo inkorporirati u vlastitu samostalnu produkciju. Na prvom albumu postoji pjesma ‘The Garden’ – tu sam pjesmu snimio u Brazilu.

U kojoj se mjeri hip hop promijenio od onih vremena kad ste se vi na njega prvi put zakačili do sad? Što mislite u kojem će se smjeru hip hop razvijati u budućnosti?

Kako je hip hop postajao sve popularniji sve se više ljudi njime počelo baviti. A kada puno ljudi radi istu stvar kultura te stvari se razvodni i poruke više nisu tako čiste i rafinirane. Drugim rriječima, mislim da je hip hop danas postao manje okupian socijalnim pitanjima, a više prodajom ‘proizvoda’.

Što mislite o novom hip hop valu koji dolazi iz Los Angelesa kao što su Flying Lotus ili Mndsgn?

Kao Low End Theory ekipa i to? (baš to) Sviđa mi se… Zapravo je taj novi val hip hopa započeo jako inspiriran J Dilla-om i na neki način prožet EDM-om. Sve u svemu sviđa mi se!

Planirate li dio toga uraditi i u vaš novi album? Možda malo broken, glitchy electronic zvukovlja…

Da, mislim da je sve to u nekoj mjeri već tamo.

Znam da svirate gitaru. Postoji li još neki instrumenti koje svirate?

Sviram bubnjeve, udaraljke i posjedujem stvarno minimalno znanje sviranja klavira.

Napravili ste pjesmu za igricu Tony Hawk’s underground 2, glumili kemičara u seriji Juno, surađivali s mnogim sjajnim glazbenicima… Ono što me zanima je kako ste se našli u ulozi DJa koji otvara Shakirinu ‘Oral fixation’ turneju?

Stvarno nemam pojma… Mislim da je njenoj ekipi bilo privlačno to što sam radio s Ozomatlijem i imao sam neki dojam što podrazumjeva pojam ‘world music’. Mislim da sam im se svidio zato jer su mislili da lakše mogu doprijet do publike različitih nacionalnosti, pogotovo do latinoamerikanaca, i različitih glazbenih ukusa. Sve u svemu to mi je iskustvo bilo jako zabavno!

S jedne strane Shakira, a s druge suradnja sa Deantoniem Parksom. Kako se to dogodilo?

On je sjajan! Najbolji bubnjar s kojim sam ikada u životu radio! Sluša dosta hip hopa i vjerojatno može odsvirati bilo što. On je nešto poput živuće ritam mašine, a uz to je i nevjerojatan glazbenik. S njim je bilo zaista lako i zabavno raditi. Napravili smo šest pjesama i sve će izaći na mom novom albumu.

// Ulaznice u pretprodaji iznose 90, a na dan koncerta 110 kuna.

Comments

  1. […] čije poglede na moć kreacije možete detaljno pročitati u pisanom formatu (kao i intervju s elektronskim Cut Chemistom te sveprisutnim splitsko-zagrebačkim Dječacima). Diyala je na TTv-u prisutna već dulje vrijeme […]