If you can read this, your browser does not support the HTML5 Canvas.




Share selection:

Donaufestival 2018: ‘Endles Now’

Posted on 18/04/2018 by Tena Škiljević

Drugačije beskonačno sada! – moto je novog šestodnevnog izdanja donaufestivala, koji će se održati u austrijskom Kremsu i tijekom dva duga vikenda, od 27. travnja do 6. svibnja, predstaviti šarolik spektar iznimnih audio-vizualnih iskustava.

Uvijek su negdje prisutne nove poruke, potreban je samo jedan klik za trenutačni rush. Zupčanici sadašnjosti podmazani su strujanjima onog već zaboravljenog; u kapitalističkoj današnjici Sada je napuhano do razmjera oholog kontinuuma. Supermarketi su imenovani po satima kojima rade: 24/7. Burze i luke nikada ne spavaju, a bitka protiv klimatskih promjena, kao i proglašenje rata protiv terorizma, ne poznaju mir pod noćnim nebom koje postaje sve svjetlije i svjetlije nad sve mračnijom budućnošću.

donaufest 2018 preispituje frakture u operativnom sistemu beskonačnog sada i potencijale ubrzanja i usporavanja, pretjerivanja i odbijanja, a u bezmjesnom svijetu networkinga traga za nečim staromodnim: prisutnošću, trenucima intime, offline ritualima te tvrdoglavom i trajnom iskustvu vremena u glazbi i umjetnosti.

Primjerice, u liturgiji djela ‘Church of Ignorance’ ansambla Liquid Loft koje se odvija u unutrašnjosti dominikanske crkve u Kremsu, iz koreografiranog lingvističkog kaosa izranjaju moćne poruke, pozivajući se na robusnu europsku dijalektiku, govor tijela i Esperanto. U koncept se uklapa i adaptacija ‘The Re´Search’ Felixa Rothenhäuslera, koja korelira s izložbom Ryana Trecartina i Lizzie Fitch u prostoru Kunsthalle Krems, a koja pak predstavlja brutaliziranu mješavinu You Tube make-up tutoriala i trash – TV programa u kojem hiper-konzumeristička subkultura ponad svih etničkih ili seksualnih kategorizacija izvodi dramu narcisoidne megalomanije i kolapsa. Ili pak fitness kamp ‘Medusa Bionic Rise’, u kojoj mladi ansambl The Agency slavi prototipove još jednog novog modela ljudskog bića. Zatim križarski rat ‘Trophée’ Rudija van der Merwea, u kojem barokne formacije jurišaju na publiku ispred dvorca Grafenegg. U uznemirujućem nizu slika Johna Gerrarda sadašnjost se manifestira simulacijama, dok glazbeni line-up donaufesta istražuje ono simultano u moru ne-simultanosti. Pa tako glazbeni pejzaži glazbenika Laurel Halo, Lanarka Artefaxa, Mouse on Mars, Pan Daijing, Amnesie Scanner, Orsona Hentschela i Lotica s jedne strane nailaze na očaravajuće moćne kompozicije Godspeed You! Black Emperor, James Holden & The Animal Spirits, Venetian Snares x Daniel Lanois, Nadah El Shazly, Manuel Göttsching, Grouper ili Sote s druge. Melankolija, prouzročena retrofuturizmom, vidljiva je u glazbi izvođača Jakuzi, Circuit des Yeux i Molly Nilsson, energična ozbiljnost u nastupima Gravetemplea, Lightning Bolta, EX EYEa, Big|Bravea, dok nas pomalo sakralno melodiozni techno i dark ambient Demdike Stare dodiruje na sasvim poseban način. I konačno, zadnjeg dana, u sklopu osmosatnog glazbenog programa as waves go by (u kojem sudjeluju Justin Walter, Gosheven, Rotten Bliss, Chra, Big|Brave, Jon Silver, Mit Händen und Füßen) utopite se i stopite s glazbenim valovima i brujanjem u rasponu od ambijenta do trancea.

Guštajući između lingvističkog kaosa, fitness-trening kampa, neodoljive klupske i elegantne post-rock glazbe, egipatske eksperimentalne elektronike i duhovitog free jazza, performansa, izložbi, kina i tematskih razgovora – mogli bi pomisliti da sadašnjost može biti prilično dugotrajna!

Drugačije sada! koje (skoro) ne poznaje kraja.

Festivalske lokacije: Festival Centre: Messegelände, Utzstraße 12; Klangraum Krems Minoritenkirche and Forum Frohner, Minoritenplatz 5; Kunsthalle Krems, Franz-Zeller-Platz 3, and others. All: 3500 Krems

Ulaznice & informacije o festivalu potražite ovdje, a detaljna satnica dostupna je na ovom linku.