If you can read this, your browser does not support the HTML5 Canvas.




Share selection:

Jedan ili više šahtofona D.B. Indoša u Galeriji Močvara

Posted on 11/10/2016 by Mochwara-TeeVee

Damir Bartol Indoš u Galeriji Močvara predstavlja svoju novu audio-vizualnu instalaciju i opružnu zvučnu skulpturu za 10 izvođača Jedan ili više šahtofona. Izložba se otvara u subotu, 15. listopada u 20.00 sati uz performans E.P.Z. u velikoj dvorani Pogona Jedinstvo, te ostaje otvorena 16. i 17.10. od 17.00 do 20.00 sati. 

Instalacija je osnova za dva Indoševa umjetnička rada: performans E.P.Z i reflektofonsku instalaciju/performans 9,81 m akceleracionizma. Performans E.P.Z. oslanja se na poeziju  Williama S. Burroughsa i jednu afričku dječju horor priču. Rad istražuje riječ “virus” u značenju i zvučnosti, polazeći od priče o nultom pacijentu (Ebola Patient Zero) zapadnoafričke epidemije ebole – dječaku za kojeg se vjeruje da je izazvao epidemiju zarazivši se virusom putem sviranja instrumenta napravljenog od drveta u kojemu žive šišmiši. Drugi Indošev rad, 9,81 m akceleracionizma, polazi od umjetničkog spajanja tekstova #Ubrzati: Manifest za akceleracionističku politiku Nicka Srniceka i Alexa Williamsa, #Kritika Manifesta za akceleracionističku politiku McKenzie Warka i O Ubrzanju Vlade Kristla. “Spirale zmije znatno su složenije od rovova krtičnjaka” je teza koju rad prakticira: Šahtofonist Krtica u unutrašnjosti konstrukcije i Šahtofonistica Zmija u vanjskom prostoru izvode tekstualne fragmente snimljene i izgovorene u reflektofonima, u 3 x 4 vokalno-instrumentalne cjeline koje traju 9,81 minuta. Mehanička tijela ruku ulaze u prostor mehaničkih tijela opruga, križaju se i rastežu opruge, podlaktice, nadlaktice, šake i prste u najvećoj blizini spirala u potrazi za prstohvatom fonije. Opruge prisiljavaju ruke na vibriranje, na zvučnost njihovih molekula, proizvodnju fonije rukama-oprugama.

E.P.Z. izvode Damir Bartol Indoš, Tanja Vrvilo i Helge Hinteregger, dok 9,81 m akceleracionizma izvode Damir Bartol Indoš i Tanja Vrvilo.Damir Bartol Indoš, performer i kazališni umjetnik, stvara eksperimentalne muzičke instrumente, zvučne skulpture Šahtofone i grafičke partiture. Kao inicijator Grupe Kugla tijekom 1980-ih ostvaruje niz predstava-performansa (Afera Gigan, Neprigušeni titraji, Šesti allelomorf itd.), a od 1990-ih, pod imenom DB Indoš – Kuća ekstremnog muzičkog kazališta ostvaruje niz projekata i gostovanja u zemlji i svijetu s brojnim domaćim i stranim umjetnicima. Od 2005., u koprodukciji s Kulturom promjene SC, Teatrom &TD i autorskom suradnjom s Tanjom Vrvilo realizira predstave Kineski rulet, Vilovanje, Zeleno zeleno, Knjiga mrtvih (korežija sa Zlatkom Burićem), Anti Edip, i dr. Sudjelovao je na raznim međunarodnim festivalima u zemlji i svijetu poput: Fringe Festival (Edinburgh), Klangarten Festival (Linz), Franklin Furnace (New York), Roskilde festival, Translacije (Piotrkow), Eurokaz (Zagreb), Ekstravagantna tijela: Ekstravagantni umovi (Zagreb), CAMP – Međunarodni festival za vizualnu glazbu (Zagreb). Stalni je suradnik Teatra &TD, kao kazališni redatelj član je Hrvatske zajednice samostalnih umjetnika te je i član ULUPUHA-a u sekciji kazališne scenografije. Dobitnik je medalje Grada Zagreba za promicanje alternativne kulture za 2009., dobitnik prve nagrade T-HT@MSU natječaja za 2012., za rad Šahtofon, a u suradnji s Tanjom Vrvilo dobitnik je grupne nagrade hrvatske selekcije na Praškom kvadrijenalu, 2015. godine.