neutral_milk_hotel2

Neutral Milk Hotel u Tvornici Kulture [REVIEW]

Posted on 13/06/2014 by ouuuuu

Bio je to koncert čija je najava uzburkala indie zajednicu, ljude koji gravitiraju indie zajednici i razne subkulture slične provenijencije. Bio je studeni kada je najava gostovanja Neutral Milk Hotela počela raditi valove. Neutral Milk Hotel u Zagrebu, ej! Valjalo je čekati šest mjeseci. U tomu su se periodu izredale razne najave i razni koncerti, no ime s ovakvom patinom ništa nije moglo nadići.

Riječi: Ivan Jambrošić

Te su lipanjske noći, ravno u najavljenih 21:45 NMH izišli na pozornicu uređenu kao za kakvu kazališnu predstavu o bandu pred zabrinjavajuće nenapunjen auditorij i uz zvuke The King of Carrot Flowers, Part One otpočeli koncert. A uz kralja mrkvina cvijeća došao je i narod, njih sve zajedno oko šest stotina, došli su odnekuda i popunili dvoranu. Uslijedio je The King of Carrot Flowers, Parts Two & Three te Holland, 1945 od kojih je narod već na samome početku obnevidio ekstatičkom vriskom, pucupkavanjem, klatarenjem i mahanjem velikim mjericama piva. Tada se već vidjelo da svi skupa svjedočimo nečemu posebnom, da hype nije samo hype da legenda jest legenda i to s pravom. Jeff Mangum stajao je u desnome dijelu pozornice odakle je sljedećih sat vremena, u minutu, svoj band vodio kroz set listu pjesama o Ani Frank, ratu, smrti, reinkarnaciji i svašta između i izvan. Većina članova banda su multiinstrumentalisti, a centralna figura bio je Julian Koster koji je gudalom gudio po banju, pili, svirao bas gitaru, harmoniku, klavijature i upravljao onim nekakvim uređajem koji je uz sve to pridodavao psihodelične zvukove na psihodelične stihove proizašle, priča se, iz snova gospodina Manguma.

Ja sam koncert pratio sa strane, kakav je uostalom, bio i moj cjelokupni stav prema bandu. Nikada u sredini, nikada potpuno involviran, favoriti su mi, uz Untitled izveden na bisu, bili odsvirani na samomu početku tako da osim ponešto iz tih pjesama, većinu stihova nisam znao. No, bila je i sredina, jezgra, ljudi koji su band slušali onako kako se taj band mora slušati, oni koji su znali stihove i to se nisu libili pokazati. Uz ostale pjesme, zajedno su sa Jeffom grlima letjeli In the Aeroplane Over The Sea. Interesantno je napomenuti da je na pozornicu u jednome času doletjeo i grudnjak. I dok sam u sljedećim sekundama pokušavao samog sebe uvjeriti da sam krivo vidio, jedan od roadiea je definitivno s tla pokupio odjevni predmet koji je Frank Costanza opisao riječima “You got the cups in the front, two loops in the back”.

neutral-milk-hotel-last-fm

“Vidiš ti to“ – pomislih (u biti ovo sam sada izmislio radi dramatizacije svojih misli) , “neku je mladu danu koncert ovakvoga čuvstva nagnao skinuti grudnjak i svoju naklonost iskazati u tradicionalnoj rock and roll maniri bacanjem na band.“ Sentiment je time iskreniji jer ovo doista nije populistički koncert. Čista je umjetnost damu navela baciti rublje na Hotel. Cijeli je dojam malo kvario zvuk, što su i drugi primijetili. U jednome se trenutku pred kraj tako nekako neobično lomio da je zvučalo kao da stojimo u vorteksu zloslutne sonike, a zvuk uokolo ominozno kruži i ne da ti izići.

Tako je nekako izgledao i zvučao koncert Neutral Milk Hotela u Zagrebu. Tko je išao definitivno je dobro odabrao. Ponovilo se.