If you can read this, your browser does not support the HTML5 Canvas.




Share selection:

Putovanje životnim pejzažima na novom albumu Bonoboa

Posted on 03/04/2017 by Transmeet-BPM

Bonobo – Migration (2017)
Datum izlaska: 13. siječanj 2017.
Label: Ninja Tune
Ocjena: 8/10

RIJEČI: ALEN LALIĆ
gost urednik : ervin felić

Pionir downtempa Simon Green, našim ušima poznat kao Bonobo, nepune je četiri godine nakon izlaska uspješnog albuma North Borders izdao svoj šesti studijski album naziva Migration. Mnogo toga se mijenjalo u svijetu glazbe i pravcima u kojima dominira otkako se pojavio na sceni 2000. godine s prvijencem Animal Magic ali unatoč tome bez ikakvih problema i dalje uspješno prenosi svoj prepoznatljivi zvuk na svaki novi uradak.

Osim same prepoznatljivosti stila, ovaj album odiše svježim momentima, atmosferom i svojom pričom koju je teško prikovati za samo jedno mjesto, oblikovan dovoljno oprezno i inovativno u isto vrijeme. Migration, prema Greenovim riječima približava povezanost s krajolicima, kulturnim pokretima, ljudima te njihov utjecaj na okolinu prilikom konstantne seobe koja se događa u svijetu.

Uvodna istoimena pjesma djeluje kao odmorno buđenje iz zimskog sna ispunjena poletnom melodijom i diskretnim bubnjevima uz Jona Hopkinsa na klavijaturama dobro uhodava put za ostatak albuma. Slijedi ju Break Apart na kojoj gostuje kanađanin Michael Milosh (Rhye) sa svojim umirujućim sanjivim vokalom popraćenim marširajućim ritmom u pozadini. Osmominutna traka Outlier koja je dobila naziv po glazbenim događanjima (u skorijem vremenu i u obliku manjih festivala) iza kojih stoji sam Bonobo, jedna je od zanimljivijih upravo zbog svoje progresije od laganog uvoda do razgolićenog plesnog završetka koji svojim acid house prizvukom dostavlja nešto što se nije imalo prilike često čuti do sada u njegovu opusu. Grains i Second Sun imaju terapeutski učinak i odlično pronalaze svoje mjesto na albumu, dok Surface s Nicole Miglis (Hundred Waters) na vokalu zvuči kao najviše radio-friendly stvar. Neobična ali svakako pogodna za sam koncept, Bambro Koyo Ganda, na kojem gostuje kolektiv Innov Gwana iz New Yorka je spoj razigranog house beata i Gnawae, spiritualne Marokanske glazbe koja se svirala prilikom izvođenja iscijeliteljskih rituala. Kerala sa svojom pomalo nervoznom ali pitkom repeticijom uz zvuk harfe i milog pjevušenja r‘n’b pjevačice Brandy je ujedno i prvi singl ali ne i vrhunac albuma. Uz mnoštvo vokalnih gostovanja na albumu koji su visoko postavili ljestvicu svojom suradnjom i izvedbom, No Reasons sa Nick Murphyem (FKA Chet Faker) nekako nije uspjela doseći taj nivo iako je individualno gledano dovoljno snažna. 7th Sevens i Figures (sample: Elkie Brooks – Just An Excuse) odlično privode kraju ovo putovanje krajolicima ljudskog iskustva, u svoj svojoj veličanstvenoj raznolikosti, od sanjivih trenutaka samosvijesti, do anksiozne potrebe za bijegom; od familijarnosti vokala popularnih suradnika, do skrivenih ritualističkih ritmova stranih kultura.

Emocionalno nabijen, sadržajan i konzistentan, Migration ni po čemu nije razočarao niti umanjio dosadašnju kvalitetu glazbenika, već se čini da je Simon Green doktorirao svoj zanat i pokazao još jednom kako se njeguje vlastiti brend. Bonobov rad pokazuje instinsku progresiju glazbene umješnosti i sazrijevanje kroz sve kompleksnije koncepte svakim novim albumom i čini se izglednim da će ga fanovi sve više zatjecati u koncertnim dvoranama a sve manje na line-upovima glazbenih festivala.