S.A.R.S. – Ikone pop kulture [REVIEW]

Posted on 17/02/2014 by donniebrasco

Nakon vrlo uspješne godine koja je iza njih u kojoj su odsvirali više od 70 koncerata diljem regije,ova vesela družina iz Beograda je iznenadno preko noći,bez ikakve najave objavila svoj četvrti po redu studijski album pod nazivom „Ikone pop kulture“. Album je također dostupan za besplatni download putem službene stranice benda.

S.A.R.S. je definitivno jedan od onih bendova za koje teško precizirati i utvrditi u koji žanr glazbe spadaju, ali opet imaju neku svoju specifičnu crtu kojim se odudaraju od ostalih. Njihov zvuk karakterizira širok raspon žanrova od jazza, reggae, rocka s nerijetkim elementima tradicionalne srpske folk glazbe. Po pitanju raznovrsnosti stilova ovaj album se ničime ne izdvaja od nijednog prethodnog. Album jednostavno vrvi od različitih ritmova i melodija ukomponiranih u jednu cijelinu. Uvodna skladna „Dane brojim“, po meni i najupečatljvija stvar na albumu, je po stihovima tipična balada sa sjetnom i tužnjikavom melodijom koja nikoga neće ostaviti ravnodušnim i potencijalni je hit. Sljedeća stvar „Brani se“ se nastavlja u malo bržem ritmu ali i dalje progovara o ozbiljnijim društvenim problemima. Poslije prve dvije stvari očekivao sam da će se album i dalje nastaviti u ovakvom stilu, ali to je ipak nepredvidljivi S.A.R.S. Kao što nam samo ime kaže stiže nam funky pjesmica „Fanki mjuzik“ u kojoj su se momci (i Sanja) zaigrali s najnovijim žanrom, a poslije nje dolazi naslovna stvar „Ikone pop kulture“ koja također konkurira za jedan od potencijalnih hitova. Pjesma kroz reggae ritam oštro kritizira današnju estradu u kojoj glavnu ulogu igra novac i korupcija. Poslije „trubačke“ stvari „Veštačko disanje“ ide nam energičnija i veselija numera „Novo doba“ s pjevušljivim refrenom koja kao da je ciljano snimljena da potakne slušatelja na pozitivno razmišljanje u ovim depresivnim vremenima. „Drekavac“ je prepoznatljiva stvar koja s uvodnim ritmom neodoljivo podsjeća na njihov prvi hit „Buđav lebac“ dok se u pozadini čuju čudovišni i neljudski urlici. Kao što drukčije nisam ni očekivao, i ovaj album nam završava s jednom senzualnom baladom. „Klinka“ je još jedna ljubavna pjesma u istom stilu kao i „Lutka“ u kojoj će se pronaći mnoge zaljubljene tinejđerke i tinejđeri držeći upaljače u zraku na koncertima.

BEND 3 (photo Igor Miljkovic)

Pošto je ovaj S.A.R.S.-ov uradak objavljen bez ikakvih prethodnih najava i reklamiranja, nitko ne bi smio reći da je razočaran. Štoviše, snimiti ovakav album samo 9 mjeseci nakon veoma uspješnog nosača zvuka „Kuća časti“ je popriličan uspjeh. I na ovome izdanju će se naći pjesme različitih ritmova namjenjene svačijem ukusu, od laganih balada pa do živahnih veselica. Najveća, a možda i jedina zamjerka je prekratko trajanje albuma koja jednostavno ostavlja dojam da je materijal na neki način nedovršen. S obzirom da je riječ o veoma talentiranom glazbenom kadru mislim da je 8 pjesama srednje dužine ipak premalo. Još jedna stvar na koju bih hto ukazati kod ovog benda je upravo ta prevelika žanrovska svestranost koja je prisutna kod njih. Čini se kao da među članovima benda ne prevladava isti glazbeni ukus i opredijeljenje te praktički svatko vuče na svoju stranu što stvara stil na albumu koji je raspršen u više pravaca. To i nije toliki problem, ali mislim da bi to puno bolje bilo kad bi se ekipa fokusirala na jedan smjer koji im najviše odgovara i na taj način kreirala svoju daljnju budućnost. Sve u svemu, mislim da je S.A.R.S. na dobrom putu da postane vodeće ime alternativne regionalne scene te da stekne svoju vjernu publiku i preko granica ovih prostora.