If you can read this, your browser does not support the HTML5 Canvas.




Share selection:

Vis-À-Vis

Posted on 07/04/2014 by ouuuuu

Film u filmu, scenarij u scenariju, lik u liku, nekakve su odlike metatekstualnosti. Pričamo li o filmu te u nj ubacimo i “zrcaljenje“ možemo reći da se radi o meta filmu. Upravo su to trope koje koristi “Vis-a-Vis“.

Sinopsis je otprilike ovakav: mladi redatelj pokušava snimiti novi film. Glumac koji bi u filmu trebao glumiti oca kritizira scenarij kao nedorađen i nekvalitetan. Mladi redatelj poziva glumca koji bi trebao glumiti sina na Vis da zajedno rade na scenariju. U siječanjskoj izolaciji otoka njih se dvojca u katarzičnome procesu suočavaju s vlastitim frustracijama. I ovdje počinje splet referenci na stvaran život glumaca koji su utjelovili likove, ispreplitanja filma kao umjetničke forme i “filma“ – onoga kojega snimaju protagonisti.

Primjeri su brojni – likovi nekoliko puta govore rečenicu “mogli bi to ubacit’ u film“. Lik kojega tumači Janko Popović-Volarić konstantno dobiva sms poruke, e da bi se onda složili kako bi se i to moglo ubaciti u film. Na pregovorima s glumcem kojega tumači Krešimir Mikić “redatelj“ kaže “Ma mi bi te postarali šminkom“ , Mikiću koji je doista postaran šminkom. Drvored s nedovršene slike koju je naslikao “redateljev“ otac je isto predložen za ubacivanje u “film“ da bi film doista završio kadrom odlaska niz stvaran drvored sa slike.

Primjeri su brojni, a motivi zrcaljenja i metatekstualnosti poznati su svakomu tko je imalo upoznat sa životom stvaratelja filma. Valja spomenuti i divan soundtrack Andrewa Birda. Atmosferična glazba ovdje stvarno odgovara ambijentu i atmosferi na koju se išlo. Kroz intervjue se može doznati da je g. Bird pristao dati svih 11 pjesama korištenih u filmu, a zauzvrat, film je montiran na način da su scene podređene da idu uz prateću glazbu.

Vis-a-Vis je živi pokazatelj da jadikovke oko konstantno nepovoljne situacije ne moraju uvijek biti ono što film u startu marginalizira. Ovaj film “bez budžeta“ sjajan je primjer krilatice “gdje ima volje ima i načina“. A volje ima što se na konačnome proizvodu itekako vidi. Bilo kroz likove filma, bilo kroz glumce s ekrana, katarzično iskustvo ovdje je opipljivo kao Aristotelova halja.

Vis-À-Vis Kino najava from Danijel Pek on Vimeo.

Redatelj: Nevio Marasović
Glumci: Darija Lorenci Flatz, Rakan Rushaidat, Janko Popović Volarić, Krešimir Mikić
Scenarist: Nevio Marasović, Rakan Rushaidat, Janko Popović Volarić
Producent: Nevio Marasović, Danijel Pek
Produkcijska kuća: Antitalent Produkcija, Copycat produkcija
Direktor fotografije: Damir Kudin
Montaža: Nevio Marasović, Marin Juranić
Format: DCP
Dužina: 80′